Nie ma rady na złodzieja.

To zdanie, choć nie ma pozytywnego wydźwięku, niestety jest prawdą. Firmy produkujące zabezpieczenia do motocykli, opracowują coraz to nowe technologie, które zabezpieczą motocykl przed kradzieżą. Z czego wykonane są blokady i w jaki sposób zabezpieczają motocykl? Sprawdźmy!

Zabezpieczenia można podzielić na ciężkie (łańcuch, u-lock) oraz lekkie (disc-lock).

Ciężkie zabezpieczenia – Łańcuchy / u-locki. 
Materiały przyjęte do tej grupy cechują się najwyższą wytrzymałością


Podział łańcuchów: 

  • bez kłódki,
  • z kłódką 
  • z kłódką, która nie jest integralną częścią łańcucha.

Łańcuchy różnią się również długością oraz grubością ogniw. 

Ważne!
Bardzo dobrze, jeżeli łańcuch posiada certyfikat S.R.A.

Przeznaczenie:
W garażu łańcuch sprawdzi się razem z kotwą wmurowaną do betonu. Na wolnym powietrzu również trzeba go przypiąć do czegoś stałego i mocnego. 


Niestety sam łańcuch na motocykl, nie stanowi dużej przeszkody dla złodzieja, aby podjechać busem i załadować go tam – w szczególności te lekkie jak cross/ enduro, supermoto ważące nie więcej niż 120 kg. Sportowe motocykle można zabezpieczyć za koło przednie lub tylne, ale zawsze istnieje ryzyko odkręcenia i kradzieży bez koła- najlepiej przeciągnąć go ostrożnie przez wahacz – łańcuch posiada materiałowe zabezpieczenie, dzięki któremu żadne elementy motocykla przy montażu nie powinny się porysować.

Idealnie z łańcuchem współpracuje U-LOCK, urządzenie kształtem przypominające na płasko zamkniętą literę U, zrobione np. z tytanu. Jest bardzo wytrzymałe, a jego rozbrojenie jest czasochłonne. W zależności od modelu, posiadają alarm dźwiękowy. W przypadku U-LOCK również należy szukać tych z certyfikatem S.R.A. Producenci prześcigają się w wielkościach U-LOCKów, co daje możliwość użytkownikowi dopasowania zabezpieczenia idealnie pod motocykl.

 

Lekkie zabezpieczenia DISC-LOCK

Małe i kompaktowe. 

Do lekkich zabezpieczeń można zaliczyć DISC-LOCK. Niepozorne urządzenie, które montuje się na tarczy hamulcowej. Te najlepsze posiadają certyfikat S.R.A wspomniany wyżej, który jest wyznacznikiem jakości.


Modele dostępne na rynku różnią się między sobą grubością trzpienia, ale dzięki swojej prostocie oraz kompaktowym rozmiarom, stanowią najszybszy sposób zabezpieczenia motocykla / skutera. Wybierając model z alarmem o natężeniu 120 dB, można mieć pewność, że każda próba przestawienia motocykla lub działanie na urządzeniu, zostanie zauważone.

Zespół naszych doradców rekomenduje produkty marek m.in. KOVIX oraz XENA, które cechuje kompaktowy kształt, łatwość zamykania, solidny korpus odporny na zniszczenia i przecięcia, powłoka antykorozyjna i odporna na warunki atmosferyczne oraz bardzo atrakcyjna cena.

W przypadku blokad na tarczę hamulcową ważnym dodatkiem jest Przypominacz Blokady Tarczy – mocowany od DISC-LOCKa do kierownicy. System ten chroni przed ewentualną próbą wprowadzenia pojazdu w ruch, z założoną blokadą tarczy.