Aby łańcuch funkcjonował poprawnie należy dbać o systematyczne czyszczenie go oraz smarowanie. W tym celu niezbędny będzie dopasowany smar do naszego łańcucha, warunków atmosferycznych, stylu jazdy i preferencji motocyklisty. 

 

Na co zwrócić uwagę podczas doboru smaru do łańcucha motocyklowego?

  • Właściwości smarne – smar do łańcucha powinien zapewniać odpowiednie właściwości smarne, takie jak redukcja tarcia, ochrona przed zużyciem i korozją, a także odporność na wodę i brud. Właściwy smar zapewni długą żywotność łańcucha i zwiększy jego wydajność.
  • Kompatybilność z łańcuchem – smar do łańcucha motocyklowego powinien być kompatybilny z materiałami, z których wykonany jest łańcuch. Niektóre smary mogą zawierać składniki, które mogą uszkodzić łańcuch lub zmniejszyć jego wydajność. 
  • Temperatura pracy – smar do łańcucha powinien być odporny na wysokie temperatury, które są generowane podczas jazdy, aby uniknąć wysychania i utraty właściwości smarnych. Należy również upewnić się, że smar jest odpowiedni do stosowania w warunkach niskich temperatur.
  • Bezpieczeństwo dla środowiska – smar do łańcucha motocyklowego powinien być przyjazny dla środowiska i nie zawierać substancji szkodliwych dla zdrowia lub środowiska.
  • Wygodne aplikowanie – smar do łańcucha powinien być łatwy w aplikacji i nie powinien pozostawiać zbyt dużo brudu na zarówno na łańcuchu, jak i elementach znajdujących się obok.

Podsumowując, najważniejsze cechy smaru do łańcucha motocyklowego to właściwości smarne, kompatybilność z łańcuchem, odporność na temperaturę, bezpieczeństwo dla środowiska i wygodne aplikowanie. Wybór odpowiedniego smaru do łańcucha motocyklowego jest kluczowy dla długiej żywotności łańcucha i bezpieczeństwa jazdy.

 

Najczęściej stosowanymi rodzajami smarów do łańcucha motocyklowego są:

  • Smar w sprayu – łatwy w aplikacji, szybko schnący, dobry w warunkach suchych. Wadą jest to, że może osiąść na innych elementach motocykla i wymaga częstszego smarowania.
  • Smar w aerozolu – podobny do smaru w sprayu, ale zwykle bardziej wydajny. Również łatwy w aplikacji, szybko schnący, dobry w suchych warunkach, ale może osiąść na innych elementach motocykla i wymaga częstszego smarowania.
  • Smar w puszce – bardziej tradycyjny rodzaj smaru, który jest zwykle gęstszy i trwalszy niż smar w sprayu lub aerozolu. Jest łatwy w aplikacji, ale schnie wolniej niż smary w sprayu lub aerozolu.
  • Smar suchy – specjalny rodzaj smaru, który jest suchy w dotyku i nie przyciąga brudu. Jest dobry w warunkach suchych, ale wymaga częstszego smarowania niż inne rodzaje smarów.

 

Jakie smary polecamy do różnych rodzajów łańcuchów i typów motocykli?

  • SMAR DO ŁAŃCUCHA BO TOUR

Odpowiedni dla wszystkich łańcuchów „O”ring i „X”ring.

https://mxlife.pl/produkt/smar-do-lancucha-bo-chain-lubricant-400ml/

  • SMAR DO ŁAŃCUCHA BO CROSS

Smar stworzony z myślą o jeździe off road

Nadaje się do wszystkich rodzajów łańcuchów również „O”ring” i „X”ring.

https://mxlife.pl/produkt/smar-do-lancucha-bo-cross-500ml/

  • SMAR DO ŁAŃCUCHA BO MOTOR SAVER

Uniwersalny środek smarujący do wszystkich rodzajów łańcuchów również „O”ring” i „X”ring.

https://mxlife.pl/produkt/smar-do-lancucha-bo-motor-saver-9508-05l/