Kultowe motocykle PRL - odświeżamy wspomnienia

Czy jest ktoś, kto nie słyszał o Junaku, czy WSK? Były to najpopularniejsze motocykle PRL-u. Nie są to jedyne motocykle, które królowały za tamtych czasów na polskich drogach…czy pamiętacie jeszcze inne motocykle? Jeżeli nie, odświeżamy pamięć i wspomnienia.
Czy jest ktoś, kto nie słyszał o Junaku, czy WSK? Były to najpopularniejsze motocykle PRL-u. Nie są to jedyne motocykle, które królowały za tamtych czasów na polskich drogach…czy pamiętacie jeszcze inne motocykle? Jeżeli nie, odświeżamy pamięć i wspomnienia.
Oto jedne z nich:
- Jawa TS350
- MZ ETZ 250/251
- MZ TS 150
- SHL M05
- SHL M-17 Gazela
- SHL M11
- Junak M07
- Junak M10
- Osa M50
- WSK M06
- WSK 125
- WSK M21 W-2 Kobuz
- Komar
- Romet Ogar
Ciekawostka
Czy wiecie, że w latach 60. ubiegłego wieku Polska obok Wielkiej Brytanii była największym producentem motocykli w Europie? Jednakże, podczas gdy brytyjskie fabryki produkowały wyścigowe motocykle wyposażone w czterosuwowe silniki o sporych pojemnościach, polski przemysł motoryzacyjny skupiał się głównie na produkcji małych, tanich i prostej konstrukcji maszyn.
Motocykle wyprodukowane w czasach PRL ukształtowały całe pokolenia motocyklistów. Dziś patrzymy na kultowe polskie motocykle i motorowery z sentymentem, pomimo że wiele im brakowało do doskonałości. Jednak dla Polaków najważniejsze było to, że były najlepsze, jakie mogliśmy sobie pozwolić. Dzisiaj stanowią one nasze wspomnienia, historie, przygody i marzenia.