Komunikacja między motocyklistami - jaki interkom wybrać?
Jazda motocyklem to wspaniała przygoda, pełna wrażeń, którą można ułatwić poprzez nawigację, umilić swoją ulubioną muzyką czy komunikacją z innymi. Problem pojawia się, gdy chce się wybrać urządzenie, które będzie spełniało potrzeby najbardziej wymagającego kierowcy oraz będzie bezpieczne podczas użytkowania.
Intercom- małe urządzenie, wielki problem.
Jazda motocyklem to wspaniała przygoda, pełna wrażeń, którą można ułatwić poprzez nawigację, umilić swoją ulubioną muzyką czy komunikacją z innymi. Problem pojawia się, gdy chce się wybrać urządzenie, które będzie spełniało potrzeby najbardziej wymagającego kierowcy oraz będzie bezpieczne podczas użytkowania.
Aby zakup nie okazał się zbędnym wydatkiem, w artykule odpowiemy na nurtujące pytania i postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości, abyś mógł się cieszyć bezpieczną i spełnioną jazdą. Jeżeli nadal nie znalazłeś odpowiedzi, przyjedź do sklepu stacjonarnego MxLife - nasi sprzedawcy z chęcią pomogą dobrać odpowiedni model oraz go zamontują.
Do czego służy interkom?
Dobre pytanie - jesteś Samotnym Wilkiem, który czasami potrzebuje pomocy nawigacji i chce swobodnie odbierać połączenia z telefonu, a może działasz w grupie i zależy Wam na idealnej komunikacji na dłuższym dystansie? Intercom ma ułatwić i umilić jazdę, a w skrajnych przypadkach uratować życie. Poruszając się w grupie, bardzo ważnym elementem jest komunikacja: kierowca - pasażer, a także: kierowca - kierowca. Prowadzenie motocykla wymaga pełnego skupienia - kierowcę nie powinny rozpraszać niepotrzebne gesty pasażera lub towarzysz podróży, który oddalił się kilka metrów. Również samotna podróż z interkomem podłączonym do telefonu, zwiększa komfort jazdy, a odbieranie połączeń i słuchanie muzyki za pomocą tego urządzenia staje się bezpieczniejsze. Tutaj warto wspomnieć o słuchawkach- w momencie wypadku i uderzenia głową z kaskiem o ziemię, zwykłe douszne słuchawki wbijają się w ucho, natomiast te dedykowane pod kaski, tak wkomponują się w kształt skorupy, że uraz jest znikomy. Podstawowe modele mogą połączyć się z telefonem i jednym pasażerem, natomiast w tych rozbudowanych jest możliwość komunikacji nawet z 15 osobami, na dystansie 1600 metrów!
Na co zwrócić uwagę?
Kupując intercom należy zwrócić uwagę , czy urządzenie będzie podłączone do kasku otwartego, szczękowego czy integralnego - dwa pierwsze typy potrzebują dodatkowego mikrofonu, który zazwyczaj jest dołączony do zestawu.
Producenci kasków proponują interkomy dedykowane pod konkretne modele, ponieważ ma to ułatwić montaż, użytkowanie oraz poprawić bezpieczeństwo - są one bardziej wkomponowane w kask, co w razie wypadku przekłada się na rozkład uderzenia. Niektóre modele kasków posiadają już wbudowany system słuchawkowy, co jest znacznym ułatwieniem. Aktualnie na rynku działają dwa systemy, przez które interkomy łączą się z innymi urządzeniami - bluetooth oraz DMC. Różnica między nimi jest kolosalna! Bluetooth spełnia swoją rolę, ale przez system połączenia liniowego, z problemami- sparowanie urządzeń było skomplikowane, męczące czasami bezowocne; samo połączenie między urządzeniami tej samej marki i modelu było zawodne, bardzo podatne na zakłócenia, a sparownie dwóch lub więcej urządzeń różnych marek zajmowało godziny. Również dużym problemem był sygnał, który w trakcie jazdy potrafił się nagle zerwać, przez co użytkownik tracił kontakt z grupą.
Ewenementem jest firma Cardo, która opracowała własny system komunikacji, DMC (Dynamic Meshwork Communication ), który rozwiązuje wszystkie problemy Bluetooth i daje znacznie więcej możliwości - każdy z motocyklistów jest autonomiczną jednostką utrzymującą łączność z innymi motocyklistami, a zerwanie połączenia z jednym z nich nie narusza komunikacji grupowej.
Kolejną innowacją jest możliwość rozmawiania i słuchania muzyki jednocześnie, a także kompatybilność sprzętowa z interkomami innych producentów. Dzięki darmowej aplikacji Cardo SmartSet smartfon służy za pilot zdalnego sterowania w czasie podróży, a funkcja oparta o moduł Bluetooth przewiduje również spontaniczne kreowanie połączeń metodą “click-to-link". Bez uprzedniego parowania słuchawek, przekierowanie na telefon po zgubieniu zasięgu (intercom- to- mobile), dzielenie się muzyką między kierowcą i pasażerem za pośrednictwem protokołu A2DP oraz głosowe przyjmowanie i odrzucanie połączeń. Głośność reguluje się automatycznie, dostosowuje się do warunków atmosferycznych i akustycznych. Co jeszcze oferuje system DMC? Sparowanie do 15 osób oraz zasięg 1600 metrów! Świetnym rozwiązaniem jest również mikrofon, który przechodzi w stan spoczynku, gdy nie jest używany, a aktywuje się na dźwięk głosu, dzięki czemu nie słychać szumu, oddechu, czy np. dźwięków ulicznych.
Intercomy Cardo nadają się również do jazdy motocross/ enduro, gdyż posiada klasę szczelności IP67. Intercom tej marki wytrzyma trudne warunki pogodowe, jest odporny na deszcz, słońce, błoto, kurz i śnieg. Jest to urządzenie dla każdego, zadowoli zarówno wymagających wyjadaczy szos jak i nowego uczestnika drogi.
Nadal nie wiesz które funkcje w interkomie są Tobie potrzebne? Centrum Motocyklowe MxLife przedstawi Tobie parę modeli i razem dokonamy dobrego wyboru.
Szerokiej drogi!